I. Postanowienia podstawowe
1.1 Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe (zwane dalej „Warunkami”) regulują wiążące stosunki pomiędzy kupującym (zwanym dalej „Kupującym”) a sprzedawcą – Domivosport s. R. o. (dalej: „Sprzedawca”) w zakresie sprzedaży głównie artykułów sportowych (zwany dalej „towarem”).
1.2 Sprzedawca prowadzi sklep internetowy (zwany dalej „e-sklepem”) na stronie internetowej www.domivosport.sk, w którym oferuje swoje towary nieograniczonej liczbie kupujących do zakupu.
1.3 Kupujący składając zamówienie potwierdza, że zapoznał się z niniejszymi Ogólnymi Warunkami Handlowymi, których procedura reklamacyjna stanowi integralną część i zgadza się z nimi bez zastrzeżeń. Kupujący przed złożeniem zamówienia zostaje odpowiednio poinformowany przez Sprzedawcę o niniejszych Ogólnych Warunkach i ma możliwość dokładnego zapoznania się z nimi.
1.4 Sprzedawcą jest firma:
Domivosport s.r.o
Levická 1605, 94901 Nitra, Słowacja
Identyfikator: 50223267
Rejestr działalności gospodarczej Sądu Rejonowego w Nitrze, sekcja z oo, numer firmy 40367/N
Tel. kontaktowy: +421919282331
E-mail: eshop@domivosport.pl
1.5 Kupujący
Kupującym jest konsument lub przedsiębiorca.
1.6 Konsument
Konsumentem jest osoba fizyczna, która zawierając i wykonując umowę, nie działa w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej lub innej działalności gospodarczej ani w ramach samodzielnego wykonywania zawodu.
1.7 Na początku stosunków handlowych Konsument przekazuje Sprzedającemu swoje dane kontaktowe, niezbędne do realizacji zamówienia lub dane, które chce mieć na dokumentach zakupu.
1.8 Stosunki prawne Sprzedawcy z Konsumentem, które nie są wyraźnie uregulowane w niniejszych Ogólnych Warunkach, regulują odpowiednie przepisy ustawy nr. 40/1964 Sb., Kodeks cywilny („OZ”), ustawa nr. 250/2007 Coll., o ochronie konsumentów i ustawa nr. 102/2014 Zb. o ochronie konsumentów w sprzedaży na odległość („ZoOSnD”) i związanych z nim przepisów, wszystkie w dotychczasowym brzmieniu.
1.9 Przez przedsiębiorców rozumie się:
(i) osoba zarejestrowana w rejestrze handlowym,
(ii) osoba prowadząca działalność gospodarczą w oparciu o zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej,
(iii) osoba wykonująca działalność na podstawie zezwolenia innego niż zezwolenie na prowadzenie działalności zgodnie z przepisami szczególnymi,
(iv) osoba fizyczna prowadząca produkcję rolną i zarejestrowana zgodnie z odrębnym rozporządzeniem.
1.10 Stosunki prawne Sprzedającego z Kupującym będącym przedsiębiorcą, które nie są wyraźnie uregulowane w niniejszych OW lub w umowie pomiędzy Sprzedającym a Kupującym, regulują odpowiednie przepisy ustawy nr. 513/1991 Sb. Kodeks Handlowy w aktualnej wersji oraz przepisy z nią związane.
1.11 Umowa zakupu
Sprzedawca wystawia na sprzedaż swój towar poprzez umieszczenie go na stronie internetowej sklepu internetowego. W przypadku sprzedaży towarów za pośrednictwem sklepu internetowego pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą zostaje zawarta umowa kupna. Do zawarcia umowy kupna dochodzi na skutek zawarcia jej na odległość w sposób uregulowany poniżej.
1.12 Zawarcie umowy kupna
Do zawarcia umowy sprzedaży na odległość dochodzi poprzez złożenie zamówienia przez kupującego, które stanowi ofertę zawarcia umowy sprzedaży i przyjęcie zamówienia (oferty) przez Sprzedawcę. Umowa kupna zostaje zawarta pomiędzy kupującym a sprzedającym poprzez powiadomienie o przyjęciu zamówienia (oferta zawarcia umowy kupna).
1.13 Zamówienie/Oferta zawarcia umowy kupna
Kupujący przesyła swoje zamówienie do Sprzedającego poprzez wypełnienie i przesłanie formularza zamówienia znajdującego się w sklepie internetowym. Kupujący zobowiązany jest do uzupełnienia w formularzu zamówienia przynajmniej tych danych, które są oznaczone jako obowiązkowe; bez ich wypełnienia zamówienie nie może zostać wysłane i nie może zostać zawarta umowa kupna. Kupujący ma możliwość sprawdzenia i ewentualnej korekty zamówienia przed jego wysłaniem.
1.14 Anulowanie zamówienia
Kupujący może anulować zamówienie najpóźniej w dniu wysyłki towaru z magazynu dzwoniąc pod numer +421 919 282 331 lub e-mailem: eshop@domivosport.sk.
1.15 Przyjęcie zamówienia
Sprzedający potwierdza kupującemu otrzymanie zamówienia, a tym samym zawarcie umowy kupna, za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail), na adres e-mail podany przez kupującego w zamówieniu. Zawarcie umowy kupna następuje poprzez przesłanie potwierdzenia otrzymania zamówienia na podany przez kupującego adres e-mail.
1.16 Powstała umowa kupna (w tym uzgodniona cena) może zostać zmieniona lub anulowana wyłącznie na podstawie porozumienia stron lub z przyczyn prawnych.
1.17 Jasne
Relacje i ewentualne spory powstałe na podstawie umowy kupna będą rozstrzygane wyłącznie zgodnie z obowiązującym prawem Republiki Słowackiej i będą rozstrzygane przez sądy Republiki Słowackiej.
1.18 Język Umowy
Umowa kupna zawierana jest w języku słowackim. Jeżeli Kupujący wymaga tłumaczenia tekstu umowy, obowiązuje zasada, że w przypadku sporu dotyczącego interpretacji warunków obowiązuje interpretacja umowy w języku słowackim.
1.19 Archiwizacja
Zawarta umowa kupna jest archiwizowana przez Sprzedawcę w celu jej pomyślnej realizacji i nie jest dostępna dla osób trzecich.
1.20 Informacje na temat poszczególnych etapów technicznych prowadzących do zawarcia umowy kupna można znaleźć w niniejszych Ogólnych Warunkach Handlowych, gdzie opisano ten proces.
1.21 Niniejsze OW są wyświetlane na stronie internetowej sklepu internetowego - www.domivosport.sk, dzięki czemu możliwa jest ich archiwizacja i reprodukcja przez kupującego.
1.22 Koszty zawarcia umowy kupna przez kupującego – korzystanie ze środków porozumiewania się na odległość (Internet) ponosi kupujący i zależą od stosowanych przez niego środków porozumiewania się na odległość oraz cen za ich wykorzystanie.
1.23 Informacje przedumowne
W jasny, jednoznaczny, zrozumiały i jednoznaczny sposób sprzedawca informuje kupującego przed wysłaniem zamówienia o informacjach przedumownych dotyczących roszczeń, płatności, warunków handlowych, transportu i innych poprzez:
a) główne cechy towaru lub charakter usługi są wymienione na odpowiedniej stronie katalogowej sklepu internetowego,
b) poinformowany o firmie i siedzibie sprzedawcy na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego sprzedawcy oraz w art. 1.4 niniejszego regulaminu, które znajdują się na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego sprzedawcy,
c) całkowitą cenę towaru lub usługi, łącznie z podatkiem od wartości dodanej i wszystkimi innymi podatkami, a jeżeli ze względu na charakter towaru lub usługi nie można z góry racjonalnie ustalić ceny, sposób jej obliczenia, a także koszty transportu, dostawy, opłat pocztowych i inne koszty oraz opłaty, a jeżeli nie można z góry określić tych kosztów i opłat, że kupujący będzie zobowiązany je uiścić, są one wymienione w odpowiednim katalogu strona sklepu internetowego,
d) warunki płatności, warunki dostawy, termin, w jakim sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć towar (czas wysyłki towaru, do którego należy doliczyć czas transportu według wyboru kupującego) podane są na odpowiedniej stronie katalogowej Sklepu sklep internetowy,
e) informacje o trybie składania i rozpatrywania reklamacji podane są w procedurze reklamacyjnej, która znajduje się na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego Sprzedawcy,
f) Reklamacje i sugestie Kupującego można przesyłać drogą elektroniczną lub pocztową na wszystkie dane kontaktowe Sprzedającego, bądź też można je składać osobiście w Sklepie. Zostaną one niezwłocznie uzgodnione, zwłaszcza w formie pisemnej,
g) Informacje dotyczące prawa kupującego do odstąpienia od umowy sprzedaży, warunki, termin i tryb korzystania z prawa odstąpienia od umowy, w tym formularz odstąpienia od umowy sprzedaży, są wymienione w art. 7 niniejszych OW, sprzedawca udostępnił także formularz odstąpienia od umowy sprzedaży, który znajduje się na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego, konsument ponosi koszty zwrotu towaru do sprzedawcy i odpowiada jedynie za zmniejszenie wartości towaru powstałe w wyniku takiego obchodzenia się z towarem, wykraczającego poza zakres zabiegów niezbędnych do stwierdzenia właściwości i funkcjonalności towaru,
h) informację o odpowiedzialności sprzedawcy za wady oraz o gwarancji udzielonej przez sprzedawcę towaru lub usługi, w szczególności zgodnie z ust. § 622 i 623 Kodeksu Cywilnego wymienione są poniżej oraz w procedurze reklamacyjnej, która znajduje się na odpowiedniej podstronie e-sklepu,
i) sprzedawca nie zobowiązał się jeszcze do przestrzegania kodeksu postępowania,
k) kupujący jest zobowiązany do zapłaty zaliczki lub zapewnienia innego zabezpieczenia finansowego tylko wtedy, gdy jest to wyraźnie określone przy danym towarze w sklepie internetowym sprzedającego,
j) kupujący ma prawo zwrócić się do sprzedającego z prośbą o sprostowanie za pośrednictwem adresu e-mail eshop@domivosport.sk, jeśli nie jest zadowolony ze sposobu, w jaki sprzedawca rozpatrzył jego reklamację lub jeśli uważa, że sprzedawca naruszył jego prawa. Sprzedawca prześle informację o rozpatrzeniu reklamacji kupującego na adres poczty elektronicznej kupującego. Kupujący ma prawo złożyć propozycję rozpoczęcia alternatywnego rozstrzygania sporu w Słowackiej Inspekcji Handlowej (www.soi.sk), jeżeli sprzedający odpowiedział negatywnie na żądanie sprostowania lub nie udzielił na nie odpowiedzi w terminie 30 dni od dnia zostało wysłane.
k) kupujący może poprosić sprzedającego o przesłanie pisemnej wersji lub potwierdzenia zawarcia umowy kupna, a sprzedawca prześle mu to niezwłocznie na adres podany przez kupującego,
l) językiem proponowanym do zawarcia umowy jest język słowacki.
1,24. Jeżeli sprzedawca nie dopełnił obowiązku informacyjnego o uiszczeniu dodatkowych opłat lub innych kosztów albo o kosztach zwrotu towaru, kupujący nie ma obowiązku poniesienia tych dodatkowych kosztów lub opłat.
II. Nadzór
2.1 Organem nadzorczym jest: Słowacka Inspekcja Handlowa (SOI), Inspektorat SOI Regionu Nitra, Staničná 9, P.O. BOX 49A, 950 50 Nitra 1, Wydział Nadzoru
2.2 Organem alternatywnego rozstrzygania sporów jest: Słowacka Inspekcja Handlowa, Inspektorat Centralny, Departament Stosunków Międzynarodowych i Alternatywnego Rozwiązywania Sporów Konsumenckich, Privozská 32, s. s. 29, 827 99 Bratislava 27http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi Adres do składania wniosków w formie elektronicznej: ars@soi.sk, adr@soi.sk. Konsument może skorzystać także ze strony internetowej https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event= main.home.chooseLanguage
Warunki rozstrzygnięcia sporu poprzez system alternatywnego rozstrzygania sporów w SOI, w przypadku ich niespełnienia, SOI może odrzucić propozycję:
a) konsument musi skorzystać ze wszystkich możliwości przewidzianych przez prawo, zanim zwróci się do właściwego organu o alternatywne rozstrzygnięcie sporu, np.: dochodzi swojego prawa w postępowaniu reklamacyjnym;
b) konsument ma obowiązek złożyć ofertę w terminie roku od dnia doręczenia mu negatywnej odpowiedzi sprzedawcy na żądanie konsumenta sprostowania albo bezskutecznego upływu terminu 30 dni od dnia, w którym konsument wysłał sprzedawcy żądanie sprostowania do na które sprzedawca nie odpowiedział;
c) wymierna wartość sporu musi przekraczać kwotę 20 EUR;
d) przedmiot alternatywnego rozstrzygnięcia sporu może odrzucić propozycję, jeżeli sprawa, której dotyczy propozycja, została już załatwiona, a konsument został poinformowany o szczegółach jej złożenia, a propozycja nie zawiera żadnych nowych faktów i alternatywnego sporu uchwała byłaby wyraźnie niewskazana, biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności;
e) podmiot alternatywnego rozstrzygania sporów może odrzucić propozycję, jeżeli biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności oczywiste jest, że alternatywne rozstrzygnięcie sporu można przeprowadzić jedynie przy nieproporcjonalnym wysiłku;
f) alternatywne rozstrzyganie sporów jest bezpłatne.
III. Bezpieczeństwo i ochrona informacji oraz ochrona danych osobowych
3.1 Dane osobowe Kupującego przetwarzane są zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu osób takie dane („RODO”) i ustawa nr. 18/2018 Dz.U. o ochronie danych osobowych z późn. zm. (dalej: „Ustawa”). Kupujący przyjmuje do wiadomości, że Sprzedawca przetwarza jego dane osobowe w zakresie: imienia i nazwiska, adresu, daty urodzenia lub Numer identyfikacyjny, adres e-mail, numer telefonu (zwane dalej łącznie wyłącznie „danymi osobowymi”).
3.2 Kupujący przyjmuje do wiadomości, że ma obowiązek podać swoje dane osobowe w sposób prawidłowy i zgodny z prawdą (podczas rejestracji, na swoim koncie użytkownika, podczas składania zamówienia z interfejsu internetowego sklepu) oraz że ma obowiązek bez zbędnej zwłoki poinformować sprzedawcę o zmianie w jego danych osobowych.
3.3. Podane dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez sprzedawcę lub wskazany przez niego podmiot przetwarzający. Osoby trzecie będą miały dostęp do danych osobowych Klientów jedynie w przypadkach określonych przez obowiązujące przepisy prawa (w szczególności w trakcie postępowania administracyjnego lub karnego, ochrony praw konsumentów, w przypadku dostawy towaru przez Pocztę Słowacką). Jeżeli towar zostanie dostarczony za pośrednictwem firmy kurierskiej, Twoje dane osobowe (imię, nazwisko, adres dostawy, telefon, e-mail) zostaną przekazane – wybranemu przez kupującego przewoźnikowi.
3.4. Podane dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez sprzedawcę, osoby trzecie (Poczta Słowacka, organy ścigania, Słowacka Inspekcja Handlowa itp.) lub wyznaczony przez niego pośrednik. Sprzedawca udostępnia dane osobowe Kupujących następującym pośrednikom:
3.5. Sprzedawca będzie przetwarzał dane osobowe zgodnie z przepisami szczególnymi. Dane osobowe będą przetwarzane w formie elektronicznej w sposób zautomatyzowany lub w formie drukowanej w sposób niezautomatyzowany.
3.6. Kupujący potwierdza, że podane dane osobowe są prawidłowe i że został poinformowany, że jest to dobrowolne podanie danych osobowych.
3.7. Jeżeli kupujący uważa, że sprzedawca lub pośrednik przetwarza jego dane osobowe z naruszeniem prawa, może zwrócić się do sprzedawcy lub pośrednika o wyjaśnienia.
3.8. Kupującemu, jako osobie, której dane osobowe są przetwarzane, przysługują także następujące prawa:
3.9 Kupujący może także wyrazić zgodę poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola przed wysłaniem zamówienia zgodnie z ust. § 13 ust. 1 litera a) Ustawy do przetwarzania i przechowywania jego danych osobowych w zakresie imienia, nazwiska oraz adresu e-mail w celu przesyłania informacji o nowościach, rabatach i promocjach na oferowane towary (w tym marketingowych) oraz przetwarzania ich we wszystkich swoich informacjach systemów związanych z przesyłaniem informacji o nowościach, rabatach i promocjach na oferowane towary oraz marketingu, przez okres 3 lat od dnia udzielenia niniejszej zgody.
3.10 W szczególności kupujący ma prawo w każdej chwili zmienić lub odwołać zgodę na podanie swoich danych osobowych w celach marketingowych w formie pisemnej pod adresem internetowym https://www.e-shop.domivosport.sk/odhlasenie-odberu-noviniek/.
3.11 Adres e-mail i numer telefonu będą dalej przetwarzane w celu umieszczenia w bazie danych do przesyłania komunikatów handlowych („Zgoda w celach marketingowych”), jeśli kupujący wyrazi zgodę na takie wykorzystanie, np. poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola o wyrażenie zgody lub niezaznaczenie odpowiedniego pola dotyczącego braku zgody w zamówieniu Towaru, przez okres 3 lat od ostatniej zawartej Umowy, chyba że przedłużysz ten okres. W każdej chwili możesz łatwo zakończyć/wypisać się z otrzymywania ogłoszeń handlowych, a Twoje dane zostaną usunięte z baz, na przykład poprzez wysłanie listu, e-maila na adres eshop@domivosport.sk, kliknięcie przycisku link w ogłoszeniu handlowym, poprzez SMS lub w inny odpowiedni sposób. Zgoda w celach marketingowych obejmuje przede wszystkim zgodę na:
IV. Ceny
4.1 Kupujący kupuje towary w sklepie internetowym po wskazanych cenach. Wysyłając zamówienie, kupujący akceptuje cenę zakupu towaru zgodną z ofertą Sprzedawcy w sklepie internetowym.
4.2 Cena zakupu towarów podana w sklepie internetowym, zawierająca podatek VAT, jest ostateczna.
4.3 Cena zakupu towaru obowiązuje zawsze od chwili złożenia zamówienia przez kupującego, niezależnie od jej późniejszych zmian.
4.4 Oprócz ceny zakupu kupujący ponosi również koszty:
(i) transport towaru, zgodnie z jego wyborem przy składaniu zamówienia i po cenie wskazanej w sklepie internetowym,
(ii) dokonanie zapłaty ceny zakupu, zgodnie z dokonanym przez niego wyborem sposobu zapłaty ceny zakupu, koszty dokonania zapłaty ceny zakupu zależą od dostawcy tych usług na rzecz kupującego.
V. Warunki płatności
5.1 Kupujący przy składaniu zamówienia proszony jest o wybranie jednego z oferowanych sposobów zapłaty za towar.
5.2 Sprzedawca przyjmuje i umożliwia następujące sposoby zapłaty ceny towaru:
(i) płatność gotówką lub płatność poprzez terminal płatniczy (karta płatnicza) przy odbiorze towaru w punkcie sprzedaży,
(ii) płatność poprzez interfejs internetowy banku – internetową kartą płatniczą,
(iii) płatność przy odbiorze w momencie dostarczenia towaru (gotówkę odbiera od Klienta przewoźnik).
5.3 Towar pozostaje własnością Sprzedającego do chwili całkowitej zapłaty.
5.4 Potwierdzając zamówienie, kupujący wyraża zgodę na obowiązek zapłaty ceny towaru i kosztów transportu oraz dokonania płatności zgodnie z wyborem kupującego.
VI. Warunki dostawy
6.1 Sprzedający dostarczy towar kupującemu w sposób wybrany przez kupującego w zamówieniu towaru.
6.2 Sprzedawca przyjmuje i umożliwia następujące sposoby dostawy towaru:
(i) Odbiór osobisty: Towar może odebrać wyłącznie kupujący. Osoba odbierająca towar musi znać numer zamówienia towaru i ewentualnie posiadać przy sobie wydruk zamówienia na towar,
(ii) Wysyłka firmą spedycyjną – cenę wysyłki reguluje cennik aktualny w dniu złożenia zamówienia,
(iii) Wysyłka kurierem - Cenę wysyłki reguluje cennik aktualny w dniu złożenia zamówienia.
6.3 Kupujący będący przedsiębiorcą ma obowiązek (w przypadku kupującego będącego konsumentem zaleca się tę procedurę) niezwłocznie po dostawie sprawdzić u przewoźnika stan przesyłki (ilość paczek, integralność taśmy z logo firmy, uszkodzenie pudełka) zgodnie z załączonym listem przewozowym. Kupujący ma prawo odmówić przyjęcia przesyłki niezgodnej z umową kupna z tego względu, że przesyłka jest m.in. niekompletne, za wyjątkiem przypadków, gdy zamówienie realizowane jest w kilku dostawach (wtedy poszczególne dostawy nie są uznawane za niekompletne) lub uszkodzone. Jeżeli kupujący przejmuje uszkodzoną przesyłkę od przewoźnika, konieczne jest opisanie uszkodzeń w protokole odbioru przewoźnika. W przypadku, gdy kupujący po otrzymaniu przesyłki stwierdzi uszkodzenie zawartości przesyłki, konieczne jest przesłanie w ciągu 24 godzin adnotacji o uszkodzeniu przesyłki na adres e-mail eshop@domivosport.sk.
6.4 Dodatkowe reklamacje dotyczące niekompletności lub zewnętrznych uszkodzeń przesyłki nie pozbawiają Konsumenta prawa do reklamacji towaru, lecz dają Sprzedającemu możliwość wykazania, że nie stanowi to naruszenia umowy kupna-sprzedaży.
6.5 Towar zostanie dostarczony w terminie zależnym od wybranego przez kupującego sposobu dostarczenia towaru, wynikającego z zamówienia kupującego oraz w odpowiednim terminie dostawy określonym dla towaru w sklepie internetowym. Jeżeli podany jest czas wysyłki, oznacza to, że sprzedawca zapewni dostawę towaru przewoźnikowi (lub dostawę do punktu odbioru) w podanym terminie, przy czym do tego okresu należy doliczyć czas dostawy danego przewoźnika według wyboru kupującego.
6.6 W przypadku przesłania towaru firmą transportową lub firmą kurierską niebezpieczeństwo utraty lub uszkodzenia towaru przechodzi na kupującego będącego konsumentem z chwilą, gdy kupujący lub wskazana przez niego osoba trzecia wraz z z wyjątkiem przewoźnika, fizycznie wchodzi w posiadanie towaru. Bez uszczerbku dla praw kupującego będącego konsumentem w stosunku do przewoźnika ryzyko przechodzi na kupującego z chwilą wydania towaru przewoźnikowi, jeżeli przewoźnikowi powierzono przewóz przez przewoźnika kupującego i jeżeli sprzedający nie zaoferował mu takiej możliwości.
VII. Odstąpienie od umowy
7.1 Odstąpienie od umowy przez kupującego będącego konsumentem – prawo do zwrotu towaru
Zgodnie z postanowieniami § 7 ZoOSnD (ustawa nr 102/2014 Dz.) kupującemu przysługuje prawo odstąpienia od tak zawartej umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub od dnia zawarcie umowy o świadczenie usług. Termin do odstąpienia od umowy uważa się za zachowany, jeżeli oświadczenie o odstąpieniu od umowy zostało wysłane Sprzedawcy nie później niż ostatniego dnia terminu. Konsument może odstąpić od umowy, której przedmiotem jest dostawa towaru jeszcze przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. Konsument może skorzystać z formularza odstąpienia od umowy udostępnionego na stronie internetowej Sprzedawcy.
7.1.1 Sprzedawca ma obowiązek bez zbędnej zwłoki, nie później niż 14 dni od dnia doręczenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie płatności otrzymane od niego na podstawie umowy lub w związku z to, w tym koszty transportu, dostarczenia i poczty oraz inne koszty i opłaty. Sprzedawca nie ma obowiązku zwrotu konsumentowi płatności przed dostarczeniem towaru lub do czasu udowodnienia przez konsumenta, że towar został odesłany sprzedawcy, chyba że sprzedawca zaproponował, że odbierze towar osobiście lub za pośrednictwem osoby upoważnionej przez jego.
7.1.2 Sprzedawca ma obowiązek zapłacić konsumentowi w taki sam sposób, w jaki konsument dokonał płatności. Nie ma to wpływu na prawo Konsumenta do uzgodnienia ze Sprzedawcą innego sposobu płatności, jeżeli nie wiążą się z tym dla Konsumenta żadne dodatkowe opłaty.
7.1.3 Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi dodatkowych kosztów, jeżeli Konsument wyraźnie wybrał inny sposób dostawy niż najtańszy powszechny sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę. Koszty dodatkowe oznaczają różnicę pomiędzy kosztem dostawy wybranym przez Konsumenta, a kosztem najtańszego powszechnego sposobu dostawy oferowanego przez Sprzedawcę.
7.1.4 Konsument ma obowiązek odesłać towar albo przekazać go sprzedawcy lub osobie upoważnionej przez sprzedawcę do przejęcia towaru najpóźniej w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Nie dotyczy to sytuacji, gdy sprzedawca proponuje odbiór towaru osobiście lub za pośrednictwem osoby przez niego upoważnionej. Termin, o którym mowa w zdaniu pierwszym, uważa się za zachowany, jeżeli towar został przekazany do transportu nie później niż w ostatnim dniu terminu.
7.1.5 W przypadku odstąpienia od umowy Konsument ponosi jedynie koszty zwrotu towaru Sprzedawcy lub osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do przejęcia towaru.
7.1.6 Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru, które nastąpiło na skutek takiego obchodzenia się z towarem, wykraczającego poza zakres czynności niezbędnych do stwierdzenia właściwości i funkcjonalności towaru.
7.1.7 Jeżeli Konsument odstąpił od umowy o świadczenie usług i wyraził wyraźną zgodę przed przystąpieniem do świadczenia usług, do dnia doręczenia oświadczenia o odstąpieniu Konsument ma obowiązek zapłacić Sprzedającemu wyłącznie cenę za faktycznie spełnione świadczenie z umowy.
7.2 Kupujący – Konsument ma obowiązek zwrócić towar kompletny, z kompletną dokumentacją, nieuszkodzony, czysty, w miarę możliwości łącznie z oryginalnym opakowaniem, w stanie i wartości, w jakiej otrzymał towar, w przeciwnym razie odpowiada jedynie za zmniejszenie wartość towaru, która powstała w wyniku takiego obchodzenia się z towarem, wykraczającego poza czynności niezbędne do ustalenia właściwości i funkcjonalności towaru.
7.3 Kupujący przyjmuje do wiadomości, że jeśli wraz z towarem dołączone są prezenty, umowa podarunkowa między sprzedającym a kupującym zostaje zawarta pod warunkiem, że w przypadku skorzystania z prawa konsumenta do odstąpienia od umowy zgodnie z § 7 ustawy nr. 102/2014 Dz.U. umowa podarunkowa traci ważność, a kupujący ma obowiązek zwrócić związane z nią prezenty itp. wraz ze zwracanym towarem.
7.4 Przy wystawianiu noty kredytowej może być wymagane od kupującego dowód osobisty w celu ochrony praw własności kupującego. Przesyłając OP, kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych (zgodnie z §11 ustawy 122/2013 Dz. o ochronie danych osobowych).
7.5 Odstąpienie musi nastąpić w taki sposób, aby
(i) w podanym terminie kupujący wysyła oświadczenie o odstąpieniu od umowy oraz towar na adres Domivosport, Levická 1605, 94901 Nitra, bez zapłaty za pobraniem i przesyłką kurierską.
(ii) osobiście w dowolnym sklepie Sprzedawcy.
Kupujący może wypełnić i przesłać wzór formularza lub inne jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną za pośrednictwem naszej strony internetowej na adres eshop@domivosport.sk. W przypadku skorzystania z tej opcji niezwłocznie potwierdzimy odstąpienie od umowy drogą mailową.
7.6 Zgodnie z ust. § 7 ust. 6 ZoOSnD kupujący nie może odstąpić od umowy, której przedmiotem są:
- sprzedaż towarów wykonanych według specjalnych wymagań konsumenta, towarów na wymiar lub towarów przeznaczonych specjalnie dla jednego konsumenta,
- sprzedaż towarów zamkniętych w opakowaniach ochronnych, których nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, a których opakowanie ochronne zostało naruszone po dostarczeniu,
- sprzedaży towarów, które po zawarciu umowy i przyjęciu towaru od sprzedającego do kupującego zostały zmontowane, zmontowane lub użyte w taki sposób, że nie ma możliwości przywrócenia ich do pierwotnego stanu przez sprzedającego bez wzmożonego wysiłku i zwiększonych kosztów, m.in. meble złożone lub zmontowane itp.
7.7 Sprzedający ma prawo odstąpić od umowy kupna do chwili wysłania towaru, zwłaszcza ze względu na aktualnie powstającą niedostępność zamówionego towaru dla kupującego. Sprzedawca ma jednak obowiązek niezwłocznie poinformować kupującego o odstąpieniu na adres e-mail podany przez kupującego w zamówieniu. Przed odstąpieniem Sprzedający ma prawo zaproponować kupującemu świadczenie alternatywne. Kupujący ma prawo odmówić wykonania zastępczego i odstąpić od umowy kupna. W takim wypadku strony umowy nie mają wobec siebie żadnych roszczeń.
7.8 Przepisy art. 7 niniejszych OWU nie mają wyraźnego zastosowania do podmiotów niespełniających definicji konsumenta. Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca, może odstąpić od umowy sprzedaży wyłącznie:
(i) z przyczyn określonych w Kodeksie handlowym i innych przepisach prawa,
(ii) szczególne działania Sprzedawcy dotyczące zwrotu towaru, niezależnie od tego, czy kupującym jest konsument, czy przedsiębiorca.
7.9 Zamawianie towaru poprzez ustalenia „rezerwacja w sklepie” nie skutkuje zawarciem umowy kupna na odległość. Za pomocą ustalenia „rezerwacja w sklepie” rezerwowany jest wyłącznie towar we wskazanym sklepie, a umowa kupna zostaje zawarta dopiero po zapłaceniu ceny zakupu w sklepie.
VIII. Możliwość wymiany towaru w ciągu 14 dni od otrzymania
8.1 Sprzedawca zapewnia kupującym możliwość wymiany nieużywanego towaru w ciągu 14 dni od otrzymania bez podania przyczyny.
8.2 Kupujący może dokonać wymiany:
(i) wysyłając towar przesyłką kurierską do sklepu Domivosport, Levická 1605, 949 01 Nitra
(ii) poprzez wymianę osobistą w dowolnym sklepie.
8.3 W przypadku wymiany poprzez wysłanie jej na adres podany powyżej, kupujący ma obowiązek dobrze zapakować towar na wymianę, tak aby nie uległ on uszkodzeniu w transporcie. Towar nie musi być zwracany w oryginalnym opakowaniu, jednak sprzedawca ma prawo pokryć koszty związane z przywróceniem towaru do stanu pierwotnego. Zwrotowi podlega wyłącznie towar nieużywany, nieuszkodzony, w tym wszelkie akcesoria, nadający się do odsprzedaży. Wraz z towarem konieczne jest przedstawienie dowodu zakupu towaru. Kupujący może zawsze wymienić towar za cenę całkowitą na produkt o tej samej lub wyższej wartości niż cena zakupu produktu pierwotnego. W przypadku wyższej ceny produktu kupujący dopłaci różnicę w cenie. Przy pierwszej wymianie towaru sprzedawca nie pobiera żadnych opłat za opakowanie i przesyłkę związaną z wymianą. Kupujący może dokonać wymiany towaru wyłącznie poprzez przesłanie go na adres Sprzedającego podany w art. 8.2. (i) OWU. Zaleca się nadanie przesyłki przesyłką kurierską ubezpieczoną lub na podstawie listu przewozowego. Sprzedawca nie przyjmuje przesyłki za pobraniem. Kupujący ma obowiązek dołączyć do przesyłki fakturę (sporządzić jej kopię) oraz formularz wymiany towaru w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru.
8.4 W przypadku wymiany osobistej w sklepie, kupujący zawsze może wymienić towar po cenie całkowitej na produkt o wartości równej lub wyższej niż cena zakupu produktu pierwotnego. W przypadku wyższej ceny produktu kupujący dopłaci różnicę w cenie bezpośrednio w miejscu wymiany. Towar musi zostać zwrócony kupującemu w oryginalnym opakowaniu, nieużywany, nieuszkodzony, łącznie z wszelkimi akcesoriami, nadający się do odsprzedaży. Wraz z towarem należy przedstawić dowód zakupu towaru.
IX. Warunki gwarancji i reklamacji
9.1 Sprzedawca udziela kupującym gwarancji na sprzedany towar. Gwarancja udzielana jest na warunkach określonych przez przepisy prawne Republiki Słowackiej.
9.2 Dowód zakupu służy jako dokument gwarancyjny na towar, chyba że wystawiony zostanie specjalny certyfikat gwarancyjny.
9.3 Szczegółowe warunki gwarancji i jej roszczenia reguluje sekcja Reklamacje na stronie www.domivosport.sk
9.4 O ile nie określono inaczej, okres gwarancji na wszystkie towary dla kupującego-konsumenta wynosi 24 miesiące. Okres gwarancji rozpoczyna się w dniu odbioru towaru przez kupującego. Rękojmia i okres rękojmi dla kupującego – przedsiębiorca dokonujący zakupu towaru w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej lub innej działalności gospodarczej regulowany jest głównie przepisami Kodeksu handlowego ze zmianami.
X. Postanowienia końcowe
10.1 Niniejsze warunki podlegają prawu Republiki Słowackiej i obowiązują od dnia 01.08.2022 r.
10.2 Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszych OWS bez uprzedniego powiadomienia poprzez zamieszczenie ich nowego brzmienia na stronie internetowej sklepu.
10.3 Wysyłając zamówienie na towar ze sklepu internetowego Sprzedawcy, Kupujący potwierdza, że zgadza się z obowiązującymi OWS.
10.4 Sprzedający zastrzega sobie prawo do stosowania niniejszych OWH przy zawieraniu umów zakupu za pośrednictwem sklepu internetowego i nie akceptuje wymaganych przez Kupujących ogólnych warunków handlowych.